UNIQA, wiodący na rynku ubezpieczeń w Polsce i Europie, ogłosił dzisiaj rozpoczęcie trzyletniej współpracy z sekcją koszykarską Legii Warszawa, znanej jako Legia Kosz. W ramach tego strategicznego partnerstwa, obie strony będą działać na rzecz promocji sportu wśród dzieci i młodzieży, szczególnie w ramach Akademii Koszykówki prowadzonej przez Legię Kosz.
UNIQA w drużynie Legii
Celem tej współpracy jest nie tylko promowanie wartości sportowych, takich jak fair play i współpraca zespołowa, ale także zachęcanie młodych ludzi do aktywności fizycznej jako atrakcyjnej alternatywy dla świata wirtualnego. Marcin Nedwidek, prezes zarządu UNIQA Polska, podkreślił znaczenie tej inicjatywy, mówiąc: „W UNIQA bardzo mocno wierzymy w rozwój poprzez sport. Na boisku, na korcie czy na bieżni, wszędzie obowiązują nas zasady fair play, a żeby osiągać sukcesy, musimy być cierpliwi, skoncentrowani i umieć współpracować. Tak samo jest w biznesie. Jestem przekonany, że dzięki współpracy z Legią Kosz będziemy mogli jeszcze szerzej promować najlepsze postawy wśród młodych ludzi.”
Umowa między UNIQA a Legią Kosz została podpisana na trzy kolejne sezony: 2023/24, 2024/25 i 2025/26. W nadchodzącym sezonie klub będzie rywalizować w ramach ekstraklasy koszykówki mężczyzn Polskiej Ligi Koszykówki.
Legia Kosz jest znana nie tylko z rozgrywek ekstraklasowych, ale także z licznych projektów społecznych. W ostatnich dniach, Legia Basket Schools rozpoczęło treningi dla blisko 700 dzieci w wieku od 3 do 14 lat, a drużyny Sekcji Junior i Akademii Koszykówki Legii Warszawa rozpoczęły przygotowania do sezonu. Wspólnie z UNIQA, klub planuje także kolejną edycję Warszawskich Mistrzostw Szkół Średnich, w których w poprzednim sezonie wzięło udział 50 szkół średnich z całej Warszawy, a w prawie 200 rozegranych meczach uczestniczyło ponad 700 zawodniczek i zawodników.
W ramach tej nowej współpracy, UNIQA objęła patronatem Warszawskie Mistrzostwa Szkół Średnich oraz ufunduje nagrody dla zawodników w kategorii fair play. Ponadto, dzieci pracowników ubezpieczyciela będą miały okazję wystąpić jako „Dziecięca Eskorta” podczas meczów rozgrywanych przez Legię Kosz w ekstraklasie koszykówki mężczyzn. UNIQA zorganizuje także warsztaty dotyczące radzenia sobie z hejtem w internecie dla uczestników Akademii Koszykówki, wpisując się w szerszy projekt „Wrzuć hejt do kosza”.
- Rusza największe piłkarskie święto. Sprawdź, gdzie oglądać Ligę Mistrzów za darmo! 🎥
Agnieszka Durst-Wilczyńska, dyrektorka Departamentu Zarządzania Marką, Komunikacji i Zaangażowania Społecznego UNIQA, wyjaśniła: „Od kilku lat konsekwentnie koncentrujemy się na pomaganiu ofiarom hejtu w internecie, wspieramy ich w radzeniu sobie ze skutkami tego zjawiska i edukujemy, bo wierzymy, że wielu zachowaniom można zapobiec. Partnerstwo z Legią Kosz wpisuje się w nasze dotychczasowe działania społeczne. Poprzez tę współpracę pokazujemy, że wolny czas można spędzać nie tylko w sieci, ale właśnie off-line, np. trenując. Promujemy sport, bo niesie dobre wartości i pomaga w radzeniu sobie w trudniejszych sytuacjach.”
Legia Kosz jest inicjatorem wielu projektów sportowych, w tym zajęć ogólnorozwojowych i koszykarskich Legia Basket Schools dla dzieci w wieku od 3 do 14 lat, oraz drużyn młodzieżowych w ramach Akademii Legia Kosz i Akademii Sekcja Junior. Klub jest również organizatorem Warszawskich Mistrzostw Szkół Średnich w koszykówce, które promują kulturę fizyczną i sport wśród młodych Polaków oraz umożliwiają rywalizację szkół średnich o tytuł mistrza Warszawy w koszykówce. Współpraca z UNIQA umożliwi dalszy rozwój tych inicjatyw i propagowanie wartości sportu w społecznościach młodych ludzi.